13 lip 2015

"Książki są lustrem: widzisz w nich tylko to, co już masz w sobie"

Smutne, puste miejsce we wszechświecie, które przepełnione jest niemoralnością oraz ogłupieniem ludzkim. Tak wyglądałby świat bez kartek papieru, które połączone ze sobą, tworzą coś nadzwyczaj pięknego. Tak wyglądałby świat bez utalentowanych autorów, którzy swoją mądrością zarażają innych. Tak wyglądałby świat. Nasz świat. Jak wielka czarna, niekończąca się dziura.
Książki są cudownym dziełem, stworzonym przez niesamowitych ludzi. Zawarte w nich historie pozwalają uczyć pokory, akceptacji, empatii. Dzięki nim, stopniowo zaczynamy rozumieć nasze miejsce na Ziemi.
Nie raz borykamy się z problemami, z którymi ciężko jest nam sobie poradzić. Brak zainteresowania, obraźliwe słowa, odrzucenie - to tylko kilka kwestii, z jakimi nie jesteśmy w stanie spokojnie żyć. Obwiniamy się za to, że jesteśmy tacy, a nie inni. Za wszelką cenę chcemy się zmienić, jednak na próżno. Zamykamy się w sobie, nie wytrzymujemy we własnym towarzystwie, zaczynamy siebie nienawidzić. Marzymy o tym, aby cały ten koszmar się skończył. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak wielki wpływ na nasze dotychczasowe życie mogą mieć wyrazy, wypisane na białych stronach. Wystarczy przeczytać parę zdań, aby zrozumieć sposób myślenia głównego bohatera. Może on jest taki, jak my. Może ma podobny sposób myślenia, podobne zmartwienia. Może stawia czoła podobnym przeciwnościom. Kto wie? Trzeba się mu dokładniej przyjrzeć, przeanalizować jego postępowanie, znaleźć w nim cząstkę siebie. Pomyśl, co mógłbyś zrobić, aby poczuć odrobinę lepiej? Co w danej sytuacji zrobiłaby ta postać?
Przygodowe, kryminalne, fantastyczne - wszystkie są piękne. Wypełniają miejsce w sercu aż po same brzegi. Niezwykły jest fakt, jak one na nas działają. Jak uwalniają od zwykłego, prostego życia. Weź do ręki książkę, którą od dawna chciałeś przeczytać - warto.

21 komentarzy:

  1. Przedostatnie zdanie <3 Właśnie po to czytam, by na chwilę opuścić swoje życie i przenieść się w zupełnie inne miejsce. Poza tym nie ma przyjemniejszego uczucia niż wizualizacja akcji książki w głowie ;)

    geek-blonde.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. książki... gdyby czytanie sprawiało mi tyle frajdy co oglądanie filmów. niestety od zawsze tego nie lubiłam.
    krysiastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super zdjęcia. Uwielbiam czytać książki, a filmy to nie to samo. Świetny tytuł.
    U mnie nowy post, miło będzie jak wpadniesz.

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ja jakoś przestałam czytać :/
    pozdrawiam i zapraszam do siebie
    Mój blog - byAjina
    KONKURS FOTO klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam czytać;) Zawsze, gdy po przeczytaniu książki oglądam film to jestem zawiedziona, ale to chyba nie nowości, że książki są 100 razy lepsze niż filmy:)

    Zapraszam;) ---> klik, klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam czytać książki! Wspaniałe jest to, że właśnie przenoszą nas w zupełnie inny świat, wczuwamy się w bohaterów i akcję i możemy zapomnieć o swoich problemach. Dlatego zawsze powtarzam, że warto czytać książki. To nie jest stracony czas.

    Pozdrawiam!
    miniifluff

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne zdjęcia! :)
    Ja nie przepadam za czytaniem, wolę filmy! :D
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Harry Potter <3 musze chyba znowu przeczytac po raz 38952385 bo juz nie pamietam sszczegolow :p
    olabrzeska.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, że można się tak oderwać :) I tylko Ty jesteś reżyserem obrazu w Twojej głowie :) Super , że można to tak przenosić; )

    Zapraszam http:// nataliakupczak.blogspot.com /

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwielbiam czytać książki, wszelkiego rodzaju ^^
    Przepięknie napisany post!

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  11. W pełni się z Tobą zgadzam i nie wyobrażam sobie życia bez książek, które mają moc przenoszenia w czasie i przestrzeni dokąd tylko autor zechce nas zaprowadzić.
    Harry - mmm, powiało dzieciństwem, muszę chyba nieco odświeżyć te książki.
    Pozdrawiam, Laru!

    OdpowiedzUsuń
  12. zgadzam się z tobą w 100%!
    kocham książki i życie bez nich byłoby nudne i szare
    www.normalpeoplesucks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny blog, bardzo ładnie piszesz! :)
    Pozdrawiam!
    MÓJ BLOG
    skomentujesz? Może obs za obs ? :)‎

    OdpowiedzUsuń
  14. Ksiazka przenosi mnie to zupelnie innej rzeczywistosci to jest niesamowite :)
    Pozdrawiam! Laura z bloga
    (klik!)

    OdpowiedzUsuń
  15. ksiązki są cudowne, budują wyobraźnię ♥
    ps.śliczny wygląd bloga *.*

    zapraszam do nas :)
    www.shutupanddancewithus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie czytanie to magia:) Uciekam w to, leczę się tym, zabijam nudę, ale też odciągam skutecznie od obowiązków :D Nie mogę się powstrzymać, kocham czytać :D
    2ndhstyle.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Książki w krótkim czasie podbudowały moją kreatywność i wyobraźnię :) Jestem zadowolona, że przełamałam się na początku gimnazjum i zaczęłam trochę czytać, jednak do dnia dzisiejszego nie mogę się uporać z lekturami szkolnymi... ;/
    sotiens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Również uwielbiam książki jak i zagłębianie się w refleksji nad nimi :) Podczas roku szkolnego niestety mam czas tylko na lektury, ale podczas lata książka to mój największy sprzymierzeniec :)
    Zapraszam do mnie: http://niespokojny-ocean.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też uważam, że wszystkie książki są cudowne ^^
    Obserwuję:http://angelus-lapsis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ojj tak, książki są piękne :). Zgadzam się baardzo z Tobą. Napisałam nawet podobny post na swoim blogu ;D.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci, że odwiedziłeś/aś moje małe miejsce w sieci. Jest mi niezmiernie miło, że zdecydowałeś/aś się napisać komentarz. Liczę na kilka ciepłych słów z Twojej strony, a także na odrobinę konstruktywnej krytyki.

Do zobaczenia następnym razem!