5 sie 2016

Dziwna armia

Zauważyliście, jak często ludzie nami manipulują? Za wszelką cenę chcą wcisnąć nam nawet najbardziej absurdalny kit. Jeżeli nie będziemy postępować według norm, jakie zostały wykreowane przez dzisiejsze społeczeństwo, momentalnie zostaniemy uznani za osoby, które trzeba gnębić tak długo, dopóki się nie poddadzą. Nie wyczuwacie w tym nutki okrucieństwa?
Nigdy nie rozumiałam fenomenu powszechnie występujących wzorców. Od niedawna (lub też dawna, nie znam się) nastąpił ogromny bum na tzw. tumblr girl. Tysiące polskich i nie polskich dziewczyn momentalnie zaczęły wyglądać tak samo. Czapki z daszkiem, moda na selfie z ręką zasłaniającą pół twarzy, no bo przecież jestem zbyt brzydka, abyś widział moją gębę, buty superstar, które musi posiadać każda szanująca siebie blogerka. Czyż to nie jest absurdalne? Nie, nie mam w tej chwili bólu tyłka o to, że ludzie nie mają własnego stylu i za wszelką cenę chcą upodobnić się do swojej koleżanki, nie.
Wydaje mi się, że w dzisiejszych czasach bardzo trudno o bycie autentycznym. Wszyscy kłamią (kto kojarzy cytat?), żerują na niewinnych istotkach, aby "przygarnąć" je pod swoje skrzydła, a następnie zmieszać z błotem. Kto im zabroni? Jedynie mama lub kolejna osoba z internetu. Naprawdę wiele bym oddała, aby ludzkość wreszcie odnalazła właściwy powód, dla którego żyjemy. Nie chodzi mi tutaj o płytkie wartości (czytaj: kolejną przecenę na Air Max'y), ale o konkrety.
Po raz kolejny pojawia się u mnie ogromna dygresja, jednak sądzę, że ma to w sobie jakiś urok. Ech, dlaczego ludzie są głupi?
Jaki temat, takie zdjęcia, ha

20 komentarzy:

  1. Dlaczego ludzie są głupi... to pytanie zadaję sobie od... 1 klasy gimbazy ;-;
    Nie wiem co mogłabym mądrego napisać... wybacz...

    Pozdrawiam
    http://czarny-kotyszek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zabawnie to przedstawiłaś ;) ostatnio znalazłam fajny film na yt na ten temat :D https://www.youtube.com/watch?v=euQ5HnsG00c
    Tak naprawdę sama do końca nie wiem o to tu chodzi i co to jest tumbrl.. ale post fajny :D
    Pozdrawiam - MG :)
    http://m-g-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dotykasz trudnego i szeroko rozumianego problemu. Generalnie odnoszę wrażenie, że ktoś odgórnie stara się żebyśmy się stali bezmyślnymi klonami. Nastolatkom wmawia się, że bez superstarów, konta na instagramie i snapchacie nie istnieje się. Dla dorosłych tylko praca i pogoń za dobrami materialnymi. Gdzie czas na zatrzymanie się i na przyjrzenie się samemu sobie? Na zrozumieniu własnej duszy, własnego ja? Bo tak, mamy duszę! A ludzie w dzisiejszych czasach chyba o tym zapominają. Nie chcą przebywać z samym sobą. Jak najmniej chcą czasu spędzić na przemyśleniu swojego życia, swojego postępowania. Zewsząd otoczeni technologią, rozrywką i trywialnymi sprawami odsuwają się od sfery człowieczeństwa.

    http://brewilokwencja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapomniałaś o czarnych rurkach z przetartymi kolanami i bomberce. Każda szanująca się tumblr girl musi mieć je w swojej szafie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak mawiał Einstain (i co ciągle powtarza mi moja mama) ,,Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej".
    A Twój cytat po którym zadałaś pytanie dotyczy Dr House czy mi się coś pomieszało? ;p
    Manipulację często dostrzegam i jestem w pewien sposób na nią uczulona. A co do reszty pytań nie jestem w stanie odpowiedzieć, gdyż sama nie znam na to odpowiedzi i nie rozumiem czemu ludzie zmierzają w takim kierunku.

    ADA ZET

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to cytat słynnego Dr House'a :)

      Usuń
  6. ,,Wszyscy kłamią" - stary, dobry House. Niestety, dzisiaj bardzo trudno o autentyczność. Dzieci od małego atakowane są przez massmedia wzorcami. Dla mnie to tragedia, że 4-5 letnie dziewczynki oglądają Violettę wzorują się na niej, myślą o ubraniach, chłopcach, zaraz zaraz... W wieku pięciu lat siedziałam w piaskownicy, uczyłam się alfabetu, stawiania pierwszych literek, a nie miłosnych trójkątów!
    To tylko przykład...
    Cała nadzieja w rodzicach, że zapanują nad tym, odetną dziecku dostęp do mass mediów - ale niestety, często rodzice są tak zapracowani, że sami wpychają dziecku tableta, aby mogło się sobą zająć i przestało im przeszkadzać.
    Zmierzamy ku zagładzie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja skupię się bardziej na tym trendzie Tumblr Girls. Niedawno miałam okazję pojechać do Warszawy i zapewniam Cię, że co druga spotkana dziewczyna miała na sobie superstary! Do tego dochodzą koszulki Adidasa, spodnie z dziurami, IPhone oraz warkoczyki ala Tumblr Girls. W dzisiejszym świecie trudno o oryginalność wszyscy wyglądają przeważnie tak samo. Myślimy, bo przecież to jest cool, inni nas zaakceptują jak będziemy ubierać się tak jaka jest moda. A to wcale nieprawda! Nie kupujmy superstarów jeśli nam się nie podobają, a tylko po to by być tacy jak wszyscy! Warto ubierać się tak jak ma się na to ochotę, a nie kopiować z innych. Świat byłby nudnY, gdybyśmy wszyscy byli tacy sami.
    Co do końcówki posta to tak masz racje ludzie są głupi..
    Piękne zdjęcia! <3
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Widząc te tumblr girls i zachowanie wątpię w ludzkość powoli.

    pozdrawiam, it's Nel (klik) :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja się cieszę, ze wyglądam inaczej, chociaz chyba dopadła mnie zarazka, bo zaczęły podobać mi się superstary...dobrze tylko, ze czarne a nie białe. Podobać to znaczy, ze są bardzo wygodne i praktyczne :)/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  10. Wartości zmieniają się z wiekiem i niestety dopiero pod koniec życia uświadamiamy sobie co jest na prawdę ważne. Teraz możemy być przytłoczeni tak błahymi problemami typu nie mam najnowszego modelu komórki czy butów i nie będziemy widzieć świata poza tym. Oby ludzie jak najszybciej dojrzewali i umieli dostrzec to co właściwe :)
    Silent Habits

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja już nie wiem czy to ludzie są dziwni, czy ja jestem dziwna ><. Jakoś nie trawię tej mody na tumblr girls.
    Nie rozumiem też jak ludzie mogą nie dostrzegać piękna życia poza siecią. Jak mogą nie doceniać innych barw oprócz czerni i bieli.
    Pamiętam, że od zawsze myślałam inaczej niż inni, cieszę się, że na świecie istnieją jednak tacy ludzie jak ja :D
    Pozdrawiam serdecznie ;D
    The rhythm of life

    OdpowiedzUsuń
  12. NIE ZNOSZĘ tych tumblr girls, jakikolwiek wypad do galerii od razu dziesiątki 12-latek, które wyglądają tak samo, aż mi przykro, gdy je widzę- mam ochotę im powiedzieć, żeby się wreszcie ogarnęły, co jest fajnego w wyglądaniu tak samo? gdzie nasza odrębność? gdzie nasza wyjątkowość?
    obserwuję kochana, buziaczki

    za wszystko się odwdzięczam, odpowiadam na kazda obserwacje ;3JUST EMSi

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie mogę znieść tej mody na "tumbrl girl"... Ale co poradzić... Może z czasem to przeminie? - mam przynajmniej taką nadzieję! :)

    http://pospolitaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Moda na bycie tumblr girls jest trochę śmieszna, bo większość tych nastolatek pewnie nawet nie wie, co ro tumblr. Mam tam konto juz od jakiegoś czasu, i naprawdę rzadko spotykam się tam ze zdjęciami dziewczyn, które są ubrane właśnie w ten sposób, albo które zasłaniają twarz ręką. Owszem, zdarzają się, ale nie tak często. Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że więcej takich tumblr girls jest w realu niż na tumblr, haha
    Ale tak jak ty uważam, że to głupota. Niestety, co na to poradzić. Z
    Fajny post i ładne zdjęcia, pozdrawiam!
    Mój blog-klik ♡

    OdpowiedzUsuń
  15. no niestety ludzi są głupi ;) najbardziej mnie wkurza ta manipulacja tylko i wyłącznie dla własnych korzyści
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgadzam się z tobą, że w dzisiejszych czasach trudno o autentyczność. Kiedy ktoś wyróżnia się z tłumu zazwyczaj zbiera tylko niepochlebne spojrzenia dlatego większość woli podążać za resztą szarej masy, by być "cool".
    Pozdrawiam i zapraszam! Nasz blog :) -> KLIK /~Claydi

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy wzorcem nie powinni być dla nas mądrzy ludzie, którzy mają coś mądrego do powiedzenia i robią coś dla tego świata? I przez coś nie mam na myśli stwarzanie stron tylko instagram, żeby dzieciaki mogły się fejmić. Tumbl girl to najgorsze co może być. Wszędzie te same osoby, ciekawa jestem kiedy skończy się na to moda. Mam nadzieję, że jak najszybciej:)
    Pozdrawiam,
    jestem-folta.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  18. W sumie krótki post, ale wystarczająco treściwy, sama często zadaję sobie to samo pytanie, które zadałaś na końcu. No niestety, każdy jest inny, każdy ma inną hierarchię wartości, jednak szkoda, że w większości przypadkach tak płytką. Dobrze by było, żeby ludzie zaczęli w końcu dostrzegać rodzinę, przyjaźnie i miłości, każdą chwilę szczęścia, a nie materializmu. Dobrze by było, ale czy tak będzie - wątpię, brzmi to za bardzo utopijnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Teraz modę na idealne życie łatwo dostrzec. Tumblr girl czyhają na każdym kroku, każde takie same, tak samo ubrane, tak samo bez pomysłu na siebie. Bo co to za pomysł, zobaczyć coś i skopiować... tak samo moda jest na mieszkania, które wyglądają jak z tumblr, całe białe, jak w muzeum. Nigdy tego nie zrozumiem. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci, że odwiedziłeś/aś moje małe miejsce w sieci. Jest mi niezmiernie miło, że zdecydowałeś/aś się napisać komentarz. Liczę na kilka ciepłych słów z Twojej strony, a także na odrobinę konstruktywnej krytyki.

Do zobaczenia następnym razem!